twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Thursday, September 30, 2010

x-Ray

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~

Assalamualaikum..di sini saya ingin berkongsi satu mesej kesihatan...Adalah satu ketika saya berhajat nak jumpa juru x-ray untuk mengetahui keadaan tulang-tulang saya. Tapi sebelum itu kita tidak boleh untuk pergi terus serbu bilik X-RaY.

Kena jumpa doktor dulu..
Doktor akan tentukan sama ada perlu jumpa juru x-Ray atau tidak..Jadi nak jejak langkah saya, bolehlah patahkan tulang atau buatlah apa-apa yang menyebabkan anda boleh jumpa juru x-ray..(kata dr. Fadzilah Kamsah, ini gurauan orang stress..hehe)

Nak di jadikan cerita, doktor kata.."mana x-ray kamu yang lepas?"
jeng..jeng..jeng...

Tak tahu nak kata apa..
"Inilah yang perlu sangat untuk menyimpan filem x-ray tu..macam mana nak menentukan tahap keadaan tulang kamu kalau kita tak tahu keadaan asal tulang kamu?" Nasib baik nada doktor ni lembut...^^

Saya hanya mampu tersengih..
Silap saya juga, FILEM X-RAY ni tak pernah diambik berat..Lagipun benda tu agak besar..hehe susah nak bawa ke sana ke mari..semasa menunggu giliran di depan bilik x-ray, sibuknya saya mesej dan telefon sahabat-sahabt di Matrik..Akhirnya mereka kata tak ada dah..

Bila fikir itu kesalahan sendiri..tak jadi nak kecewa..(padan muka saya.)

Baiklah, masa tidak mengizinkan untuk berceloteh demi menghilangkan mengantuk pagi-pagi ini..Kesimpulan di sini, simpanlah semua yang berkaitan dengan maklumat kesihatan anda..jangan jadi macam saya..

1 comment:

عتيق سلام said...

Salam a'laik kak...
X-ray mmg prlu simpan ea??
tak pernah tahu pun sbmlm ne..
Baru tahu..syukran..hehe
nsib blum buang..