twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Thursday, December 23, 2010

kalam Tasyji'!

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~


Assalamualaikum..Kabare? Waras??

Alhamdulillah..Maaf sangat dah laam tak up date..Tengah memecut minyak sebenarnya, sekarang kiranya berada di R&R..Esok jumaat..lusa Sabtu, tulat Ahad..Ni masa-masa cedera selepas masa-masa kritikal..Bagi diri saya lah..Kalau tidak pun, Masa-masa ni adalah ICU..^.^v
Okey, Macam biasa, seperti biasa, kita kena lapor keadaan diri. [perlukah??]

Alhamdulillah, sebelum Sem 2 ni selamat menghabiskan sebuah buku Motivasi, Karya John Maxwell.Buku ni pasal 21 sifat kepimpinan yang semestinya ada dalam diri. Seronok.
Tapi, bila masuk bab nak amalkan benda 21 tu..jeng2..Terkial juga!
Tapi macam biasa, just be positive.No things that never work if we put in effort, and if that is not belong to us..so, it’s not the only one happiness in our life..

Sejak masuk U ni, semakin keliru pula diri nak guna bahasa apa..[riak..astaghfirullah!!]
Walau apa pun maksudnya, yang penting…kita terus majukan diri. Ini perubahan yang kira baik la kan?? Bertambah kekusutan di minda..ada perkataan ‘bertambah’..maju la..

Baiklah, sebenarnya teruja dengan kesempatan ini. Ingatkan dah nak bersara dari bidang penulisan. Tapi, bahan bacaan semakin bertambah-tambah..al maklumlah, skop pemikiran kena suruh tambah..[macam tak ikhlas nak belajar jak..=p]..jadinya, kita ucap selamat tinggal kepada niat nak bersara..dan teruskan perjuangan, kerana prinsip seorang yang guna nama mujahadah ni, kena lawan sikap-sikap negatif!


Baik, dengan semangat baru dalam semester baru, azam diperbaharu,niat diluruskan, pendirian diteguhkan, usaha digandakan,rehat dimaksimumkan, kejayaan dinantikan…Selamatlah melangkah wahai jiwa yang mahu bermujahadah dan seterusnya mahu mencicip nilai ganjaran yang ditabur di atas muka bumi tanpa meletakkan harapan yang tinggi pada kemuncak yang tinggi kerana apa yang dibuat adalah berdasarkan ukuran usaha, mana mungkin tamar yang ditanam berbuahkan anggur..Maka, doakan diri yang hina ini mencium bau syurga sehingga meningkatkan motivasi untuk menggapainya,mengembalikan diri ke tempat asal!

~saif_alMujahidah~
R&R 
Mahalah Asma'
6.20 pm

No comments: