Friday, October 8, 2010

Sudah bersedia..

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~

~perasaan sedang melayang mencari pautan yang kukuh...~
kalau dulu, hamba mudah menyalahkan keadaan dan orang-orang sekeliling..atas nasib diri yang selalu disakiti..

Bila da sedar itu hadiah dari ALLAH..ha..baru nak terima kenyataan...~

Apalah..=)

Sahabat, satu perkongsian..saya baru melalui satu minggu yang getir..menduga iman..yang selepas itu baru saya sedari tahap iman saya di mana..huhu..

Rupanya  kita yang mahukan cinta ALLAH, jangan harap dapat begitu saja. dengan mudah...sering kita lupa dan terlupa bahawa..sesiapa yang ALLAH sayang, maka akan ditimpakan kepadanya ujian yang berturut-turut agar imannya benar-benar terbukti teguh untuk meraih Cinta ALLAH..

Malu nak cerita pasal ni..tapi, harapnya sahabat yang membaca sama-sama cuba untuk bersedia dari segi mental dan fizikal..ya..Allah Maha Berkehendak..Musibah dan ujian yang diberikan tidak dapat dijangka..
ALLAH sayang akan hambaNya yang benar-benar mengharap kepadaNya..yang ingat kepadaNya dalam semua keadaan..

Saya dapat info ini semasa hadir dalam kuliah mingguan ustaz Emran dalam kupasan kitab Riadhussalihin..Lepas ni, datanglah ke kuliah ustaz ni ya..rugi tak datang..Ilmu agama bukan ilmu remeh..=)Jika rasa tak sibuk ya..datangkanlah diri ya..

Baiklah..sebagaimana saya berasa sangat down selepas diuji..mungkin sahabat pun rasa begitu..cepat-cepat kita kembali kepada ALLAH..luahkan pada ALLAH..bagitahu ALLAH kita tak dapat cari sesiapa untuk jd tempat mengadu dan yang seterusnya boleh menyelesaikan masalah kita..hanya pada ALLAH..minta petunjuk selepas itu..untuk selesaikan dan menghadapi ujian td..minta dibesarkan iman kita..

Saya doakan kalian semua, maka, doakalah saya juga..

p/s: jadikanlah amalan kami sesuatu yang akan kami tuai di syurga kelak...

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...