Tuesday, September 28, 2010

Bukan mudah bila terhambat..

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya

Banyak perkara yang ingin digapai namun, halangan yang wujud jangan dipersalahkan. Itu standard kehidupan.
Ingin mencari erti hidup dengan memberi, tangan ini juga yang mendahului meminta..
Sikit sungguh masa untuk mencari diri, kelekaan sering menarik-narik.
Tinggi sudah emosi ditahan, sehingga keliru bila nak ledakkan..
terasa sudah kesakitan yang sesungguhnya, entah sampai bila boleh menahan..
Baru sedar walaupun dah ketinggalan, baru terasa inilah persinggahan,,
Persinggahan sementara namun dicintai jua..
sedangkan cinta hakiki di alam abadi..
Inginku titiskan air mata, namun ku malu..
Rasa ini sudah keliru, Kuatkah aku jika ego?
layakkah aku jika terundur?
Ketika perjuangan sedang dilaksanakan..
Ujian Allah menguji menduga
Akan adakah lagi ujian sesudah ini?
Takkan kulupa jua ujian itu berterusan sehinggan nafas terakhir
Aku lemah di persinggahan ini,
inginku luahkan ,namun macam tak perlu..
Pemilikku tahu apa yang berlaku..
Dia cuma mahu mendengar rintihanku
bukan melihat aku mengutamakan ciptaan-Nya
dalam mengadu..
Sesungguhnya, berkata-katalah hatta di dalam hati..
Dia Maha Mendengar..

"Ya Rabbi akhirnya..aku temui diriku di sini..
Dalam perhatianMu aku terlupa
Bahawa diriku masih diperjalanan..
Maafkan atas khilaf hambaMu
mengharap sesuatu tanpa seizinMu
Membuat sesuatu tanpa RedhaMu
Kini daku semakin mengerti..
Masa senjaku semakin hampir..
Kuatkanlah hatiku, menapak langkah..
kerana langkah harus diteruskan, selagi nyawa dikandung badan.."

Tiada keriangan di dalam hati, walau senyuman manis dipamer.
Hati galau memikirkan nanti..
kesudahan diri yang tidak pasti.
Selagi tulisan ini masih terpamer..kuharap itulah saham syukurku
selepas syukurku diwajah yang lain.

Duhai insan yang menjadi mangsa kezalimanku
kemaafan dipinta pada semua
tiada daya jika terlupa,
mohon diingatkan sentiasa
aku hanya insan biasa..
hakikat hamba ALLAH yang sememangnya lemah..


Bilik,Mahallah Asma',5.34petang.

1 comment:

highest^love said...

1 kata yang ingin ana sampaikan buat seorang yang banyak membantu ana dalam usaha meneruskan kehidupan.. REDHA..

2:207. Dan di antara manusia ada orang yang mengorbankan dirinya karena mencari keridhaan Allah; dan Allah Maha Penyantun kepada hamba-hamba-Nya.

moga jumpa hala tuju. syukran sbb byk mmbantu.wsalam.

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...