Wednesday, June 12, 2013

Lakar-lakar juga..

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..

Saya ingin terus berasa indah seperti hari ini, semalam dan semalam.. Ma shaa ALLAH..

Nak dijadikan cerita, saya sudah pindah keluar dari UIAM, sebagai pelajar luar. Selepas ni akan terus belajar dua alam, alam kampus dan alam kehidupan. Masyarakat setempat..^__^

Semalam jugalah, saya berjalan sendirian memulakan ekspidisi ke HKL..Jangan tanya kenapa kena pergi HKL, saya pergi bukan nak merawat tapi dirawat. Sebab sedar diri tak sempurna masih memerlukan orang lain dalam hidup ini..cewah ayat..

Berita baik ialah, sudah boleh discharge daripada jumpa doktor pakar. Masalah selesai tanpa saya menghabiskan ubatan yang dibekalkan kerana saya amalkan herba. Opss, usah khabarkan kepada mereka..bisa-bisa dimarahi nanti kata orang Indonesia..!

Dan demi melengkapi ilmu yang tak lengkap-lengkap ini, [Yang Maha Lengkap hanya ALLAH]..saya gagahkan juga melihat apa kata mereka dan ubatan yang diberikan. Maka, apa yang penting hygine kena maintain lah selepas ini. Pemakanan kena kawal. Dan sebagainya.

Sempat jumpa Lailatul Munirah, hehe..rakan seKuliah IRK, dia pun bukan suka-suka datang HKL. Ada urusan yang berkaitan dengan doktor pakar. Fuh, sabarnya kami menunggu sambil main POU. ^__^..

Duplicate Kunci, Bayar Bil Brodband, Makanan

Selepas semua selesai, saya mahu pulang sebab banyak urusan yang mahu diselesaikan. Runsing kerana kunci rumah yang ada dengan saya adalah kunci yang utama, mahu tidak mahu perlu ada pendua. Berfikir tempat yang paling dekat, mungkin Wangsawalk, tapi betapa diri jadi lemah sebab tidak menjamah sebarang makanan pagi tadi, hanya menelan 5 biji Spirulina, dengan kaifiat, 'Kalau menelan 5 biji Spirulina awal pagi, sebelum makan, nescaya tidak akan sakit perut..keanginan'. Alhamdulillah gastrik tidak menyerang, hanya minda yang memikirkan runsing sebab belum makan lagi.

Sampai di destinasi yang awal, saya mencari kedai kunci terdekat sebab 'malas' untuk menapak ke Wangsawalk..Alhamdulillah, ada di sekitar rumah sewa saya. Nak bayar brodband sebab ada permintaan dari Editor HPA untuk menghantar kisah pengalaman mengikuti Pintar Herba 15 , saya terpaksa membayar dulu hutang bil celcom baru boleh mengakses internet. Alhamdulillah, kedai Celcom depan kedai kunci saja.. Terasa lapar , kedai makan ada di hujung bangunan lot kedai kunci. Alhamdulillah..sekali lagi ALLAH mudahkan.

Makan Nasi Goreng Daging. Sebab Sup Sayur tak ada!..rindunya..

Demi menutup kekecewaan ketiadaan Sup Sayur, saya menukar pesanan dari makan ke bungkus...Lagi pun risau sebab ada seorang lelaki kelihatan serabai melintasi kaki lima kedai.. Bimbang keselamatan diri yang keseorangan. ..Alhamdulillah, berjaya sampai rumah, dengan kunci baru, dengan bil brodband(Paid), dan dengan makanan..

Mengaranglah sambil makan, sampai ke petang. Tak bisa tidur siang kerana sudah berjanji untuk menghantar secepat mungkin. Alhamdulillah..selesai juga..

Petang merangkak ke Malam..

Nasi goreng daging masih ada lagi, Selepas dipanaskan masih boleh makan untuk dua orang, bayangkan betapa banyaknya nasi tu..

Malam ini , bantu Kak Fatum , Kak Uyui baiki sinki. Suri rumah kena tahu ilmu Plumbing!..Kemahiran hidup tu..dan akhirnya saya tertidur di ruang tamu selepas mendiagnos tangan dan anak mata Kak Fatum dan Kak Uyui..

Di kelilingi majalah HPA IKON, MLMS Syariah, huhu..sempat menanya khabar Pak Lah(our leader in perawatan JAWI HPA) , beliau masih di Sabah, beliau menjemput ke program PH16 di Sandakan, 17-18 Ogos After Raya..saya suda bagi nama sebab nak melancong di Sandakan. Bekerjasama dengan pegawai perhutanan dan Pelajar UMS Sandakan, Pergh..pengalaman best ni, masuk hutan negeri sendiri pula! tempat terhad tu..siapa cepat dia dapat..

Dan beberapa program terdekat 22-23 Jun di Pantai Dalam, Perawatan, 29 Jun di HPA Rawang, ..14 Jun Nak meeting dengan beliau tentang projek perawatan di HPA Wangsamaju. Tour ke Raub tak jadi, atas sebab yang tidak bisa ditolak. Maka, tumpuan diberikan kepada HPA Wangsamaju..

Memikirkan Masjid Al-Muttaqin Wangsa melewati sedang cari FAsilitator 5 orang untuk bantu hujung minggu ni, saya rasa saya macam boleh. Ada yang nak join sekali? Meh..bagitahu cepat ya..Muslimah sahaja..

Mengisi masa sambil berbakti pada Ummah...=)




No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...