Saturday, May 28, 2011

Inilah Realiti Sebenar

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Alhamdulillah..

Patutkah insan berasa jemu untuk bersyukur?


Mari tanya diri, apa yang menyebabkan kita bernafas, yang menyebabkan kita berjasad, yang menciptakan kita hidup molek di dunia ini...

Setelah banyak berjalan, tempoh perjalanan digunakan untuk berfikir..
peti simpanan ilmu untuk ditaburkan dan dihambur masih kosong lagi..Ada pun, cukup makan untuk menjaga diri dari tergelincir..tapi itupun tidak dapat menjamin ke'istiqamah'an nya..

Masya ALLAh..T.T..

Selagi boleh bergerak menjayakan dakwah, terus bergerak..tapi, hati dan jiwa perlu diisi selalu, jika tidak..Jadilah jasad tidak ber'roh'..

Mari kita sama-sama berfikir apa cara untuk menyiram iman kita..

Mungkin..
1. Membaca buku-buku tulisan insan soleh..
2. Berkawan dengan orang yang suka akhirat..
3. Melatih diri penat dengan ibadah
4. Membenci@cuba menjauhi perbuatan sia-sia
5. Istiqamah dengan amalan walau sedikit..

Jgn lupa yang asas: solat 5 waktu, baca quran, berakhlak baik, klu dpt, pergilah menadah ilmu hadith,ikuti ceramah agama, buat baik..

hm..sama-sama kita try buat..doakan saya..saya doakan kalian semua..

One more thing,

Hiburan dah semakin tak boleh dikawal sekarang kan? Belia di perhimpunan belia pun di sajikan dengan Hiburan segala....hm..cara menarik perhatian para remaja dengan satu cara yang agak kurang bijak...dan perhimpunan sejuta belia, pasti berlaku percampuran perempuan dan lelaki..itu yang saya rasa terfikir ..harap-harap dapat dikawal..

Saya tidak pergi sana pun, saya memang dah kata dalam hati, "Saya Akan Pertahankan Putrajaya.."
sebab saya tidak suka pada penyelewengan..Moga Allah berkati kita semua. ~Setiap zarah pasti akan di persoalkan kelak..~..


Perhimpunan Belia Peringkat Negeri Sabah...

Belia yang jadi wakil kampung saya pun kata tak da sangat dapat fokus, remaja yang datang kebanyakan yang mahu enjoy..bahaya tu..kalau itu bakal pelapis negeri sabah..aduiina..macam mana la tu??

Tujuan agama yang benar dan ilmu yang benar hanyalah satu iaitu menuju kebenaran yang mutlak.Ilmu untuk mengetahui dan agama untuk merasai.Ilmu untuk bendanya dan agama untuk jiwanya. ( Hamka )

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...