Sunday, April 17, 2011

Aktiviti sebelum pulang sabah..#1


  • ~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~



Assalamualaikum wbt…

Alhamdulillah..ana Berjaya menjejakkan kaki ke Negeri Perak..sempena program baktisiswa anjuran Block Representative committee.Block D ya..

Lepas peperiksaan pagi tadi, mula mengemas dan mengemas…dan mengemas..mengemas blog, facebook..ha..mengemas jugak ni..Barang2 dikemas petang sampai malam. Naya tulang belulang..hehe..Itulah kegunaan tulang. Kalau x buat kejo, xpayah nak bertulang..jadi makhluk Maggie je..nasib bek ada sahabat bagi sokongan moral..[^^]..Bersyukur ada tulang..


Bas bertolak pukul 12..bajet sampai pukul 5pagi..lajunya driver bawa..effisyen sungguh..sampai dalam pukul 3 lebih..

Dalam perjalanan tadi..

Semasa bas bergerak.. Ana beranggapan untuk tidur lena..rupanya mimpi ngeri yang dapat..Terbayang-bayang scene kemalangan bersejarah di Kundasang dulu, semasa program baktisiswa juga tu..edisi  dakwah..

Faktor kejadian sama..bas bergerak dalam keadaan banyak terhentak..Ana fobia dengan hentakan..bila brek depan lampu isyarat..ana terbayang brek terlepas..Boleh plak..

Alhamdulillah..

itulah beza starting perjalanan kami antara yang ini dengan yang dulu..Dulu, dengan penumpang yang bercampur niat…dengan movie dipasang begitu melalaikan..Lupa pula nak pesan peserta baca doa naik kenderaan..n baca zikir..

Sekarang, siap pasang mikrofon, komiti bagi arahan baca doa..betulkan niat..Alhamdulillah..Ini buktinya niat dan doa amat penting..Itu adalah usaha kita..natijahnya, serah pada ALLAH..Tahniah komiti..=)

Last but not least..korang perasan tak ana tulis ni pukul berapa?Masa ni kami terkandas di hadapan terminal Lumut. Hajat nak stay masjid al-adly..kunci pulak..

Apa pun..masa ni da boring..bukak la laptop..

~ Doakan kelangsungan program ya..Banyak benda yang tidak di espek berlaku tanpa dirancang..Itulah rancangan ALLAH..Allah nak uji ukhuwah juga di sana..antaranya..Moga ini menguatkan lagi hati2 para mujahidah yang ada ..Tarbiyah ini buat kami..~ 

p/s: pada mulanya tak ikut program..tapi ada orang yang xdapat ikut~..maka ada ruanglah untuk dimasuki…


No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...