twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Wednesday, October 20, 2010

Tiba Masanya untuk Berfikir di tahap yang tinggi!

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~

Satu entri menarik dan sepatutnya kita tahu!Saya menyesal terlambat mendapat berita ini, namun bersyukur kerana apa yang saya boleh buat ialah dengan menyebarkan untuk kita menilai sendiri. Entri ini adalah sebuah peluang untuk kita semua berfikir dengan lebih rasional lagi. Jangan mudah membuat kesimpulan tanpa menggunakan kemahiran berfikir yang telah saya ajarkan dulu.  Kita memang tidak dibenarkan berat sebelah..Tapi, ingat..fikiran dengan syariatullah..Syariatullah adalah lebih utama..Tafakkur sahabat, tafakkur!

Ini entri sahabat saya..arrumaisa.Jazakilah..

Astaghfirullahal'azim...
Mengucap panjang apabila membuka peti inbox yahoo saya....

Inikah yang dikatakan Islamic???




Satu penghinaan kepada Islam dan junjungan besar Nabi Muhammad...
Ya Allah ampunkan dosa-dosa hamba-hambaMu...
















“Wahai manusia, telah kamu memilih saya sebagai pemimpin di atas kamu dan bukanlah aku terbaik dari kalangan kamu, sekiranya aku baik, maka bersamalah denganku. Sekiranya aku melakukan kejahatan, maka perbetulkanlah aku. Menyata yang benar itu adalah amanah, dan pembohongan itu adalah khianat…”

Inilah petikan ucapan Saidina Abu Bakar semasa beliau dipilih untuk menjadi khalifah yang pertama bagi ummat Islam selepas wafatnya Rasulullah (SAW). Bagi saya ianya jelas merupakan ucapan yang memohon teguran dan pembetulan dari ummat supaya memantau beliau sebagai seorang khalifah. Ini dipohon secara ikhlas kerana Saidina Abu Bakar amat menyedari betapa besarnya tanggungjawab sebagai pemimpin ummat Islam. Tindakan beliau membawa implikasi bukan sekadar kepada ummat Islam sahaja, tetapi kepada agama Islam itu sendiri.

Beginilah sikap sebenar pimpinan yang kita impi-impikan... Tidak mahu berbicara panjang, moga dapat membuka mata hati dan fikiran... Wallahua'lam

No comments: