Sunday, December 27, 2009

Bila Kekuatan dah ada...


Sudahkah kita menambah cinta kita pada Allah???=)

Assalamualaikum...Bukan kata merajuk di laman maya ni. Kadang-kadang kita perlu cari motivasi dengan beruzlah...menyendiri untuk mendekatkan diri pada Pencipta agar diberi satu kekuatan baru dan semangat baru.

Teringat dulu, tajuk blog ni adalah karya mujahidah..kemudian beralih kepada semangat al azimah, lepas tu ..berubah lagi kepada kerana-Mu al Azim..dan akhirnya seperti nama di atas. Memangnya ini menunjukkan kita akan mengalami perubahan. Malah sampai satu tahap, kita akan merasakan perubahan itu sangat-sangat perlu.

Jadinya, oleh kerana pernah terlintas di jiwa ini untuk futur dalam usaha dakwah melalui blog. ..akhirnya mendapat semangat baru berwajah segar dan keazaman yang luarbiasa. Keinginan untuk berkongsi segala ilmu yang ada masih meluap-luap. walau teda ilmu sebenarnya..adapun secebis cuma.

Namun, apalah kiranya kalau yang sedikit ini dapat memberi manfaat kepada semua daripada menunggu sempurna dulu padahal manusia ni takkan sempurna selagi namanya masih hambaALLAH.Sungguh, tidak terkira kelemahan yang ada di mata ALLAH. Jangan menilai sesuatu mengikut kaca mata manusiawi. Sia-sia saja. Bukankah kita bakal kembali ke negeri abadi. Ingat ye..kita hanya merantau di negeri dunia ni.

Baiklah..saya terpaksa berhenti disini.mamandangkan..kewajipan yang ada memang tidak kurang daripada masa yang ada. Saya perlu minta diri. Lain peluang, saya akan cuba masukkan satu cerita yang bermanfaat buat nurani dan rohani kita. Moga-moga para pembaca terus menembak doa kepada saya agar terus menulis..dan menjalankan kewajipan sebagai daie yang sejati.

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...