twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Friday, August 7, 2009

Mukhayyam GAPSS 2009-episode 2

Apa yang unik, pengarah ni bukan jenis yang suka menyusahkan orang...dia sedar jeritannya menarik perhatian orang di dewan. Akh Hadi faham akan keadaan itu. Dia cepat-cepat meng'cover' keadaan. Akh badran yang nak datang ke dapur pun jadi tak jadi je...(ana kat situ masih lagi terkesima+panik+takut)..

Nasi yang tumpah...dipandang sayu. Ana di suruh untuk masak nasi menggunakan dapur gas je..Rice cooker elekrik tak berfungsi dengan baik..SERIKKKK!!!Tolak tepi je la..huhu


nasi masak dalam pukul 12 malam...alhamdulillah ...

Apa lagi yang berlaku malam tu???

Ana dan sahabat ana saja yang tahu...Sebenarnya, adalah..tapi..biarlah orang2 tertentu je yang faham...mengenai beg kuning...=)


Esoknya, kami bangun, agak lucu gak lah...oh lupa nak gtau, kami tidur dalam kul 3pagi lebih...

Adik2 da pegi qiam! kosong ruang bawah tu...Adoi... Tak palah..kami kan tak cukup tidur...hehe

Ana teman akak Syidah Solat memandangkan dia masih sakit...Malam tu akh firdaus da di bawa ke klinik, Bole kami lupa kak Syidah pun sakit..(Ambik... bahasa Sabah da kuar da..)

Tapi, kagumnya dengan Kakak ni, dia sanggup juga turun untuk tolong masak pagi tu..Ana ambik nafas baru. tersenyum plak ana ...yalah..pagi tadi ana diamanahkan untuk memastikan semua komiti senyum sebaik bangun dari tidur..ana la yang jadi paling ceria selepas tu...


Tambah lagi, ana masak nasi goreng tersalah resepi...tapi ana dapat cover..hehe..sapa yang dapat rasa nasi tiga rasa tu...bertuahlah ye..Tapi, suhaimi sahabat ana dari sabah, dari satu sekolah yang sama dari awal mengacau jak..bukan apa, dia gatal nak kacau nasi goreng dalam kuali tu...

Em...kalau tak silap, kami di sekolah dulu pun selalu jadi katering cikgu mat!


Rindu SEMAI..

pagi tu, ada explore race...ana nak pegi tapi..ana tak sampai hati tinggalkan KAk Syidah dan Na'a..dan juga Afizah...biasanya dapur ni antara yang bizi gak..
kesian suhai, dia sekumpulan dengan ana..tapi jaga chek poin, tedalah yang jaga kumpulan Waleha kami..tapi, kumpulan tu boleh berdikari..TAHNIAH...

Apa masalah tengah hari tu ar??

Ya Allah ana tak ingat, tapi...ana ingat yang masakan tengah hari sangat sedap..sebab bukan ana yang masak. hehe. Ana just bagi menu je..ana tukar menu hari tu...Ayam goreng, terung masak merah...

Bersambung

(gambar..ana malass nak tunggu upload..hehe.lain kali ea..)



Sudahkah kita menambah cinta kita pada Allah???=)

No comments: