twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Wednesday, August 12, 2009

Turun Pangkat



wajah ex mainboard IRKSS..



wajah syazwana..yang tertinggal..huhu..


Hari ini dalam sejarah...

Organisasi Persatuan IRKSS ana dah bertukar wajah baru..nak kata sedih? Alhamdulillah..ana gembira, tapi masih ada secalit rasa sedih. Eh, sayu barangkali..
Ana gembira sebab...dapat bagi peluang pada orang lain berada di atas...(cover line)

Overallnya, kami da bagitau apa yang patut..Ana minta maaf pada adik2 junior sebab meninggalkan banyak wasiat untuk dorang.

Tahniah buat semua EX_ MAINBOARD..
Kalian@ antum telah lakukan yang terbaik setakat ni...(macam PENGERUSI plak... )Teringat pada pengerusi, ni kali kedua ana jumpa pengerusi jenis ni..Alhamdulillah.Teruskan usaha EX-PENGerUSI!

Sepanjang berada di dalam persatuan ni, ana tidak menggunakan pendekatan program...tapi, harap2..Ning DUNIA IRKSS tu dapat mewujudkan satu peluang untuk menanam ukhuwah..yang akhirnya dapat menuai dakwah..yang dibajai dengan baja tarbiyah dan di sirami dengan doa rabitah masing2...Jemaah itu penting, melalui jemaah kita dapat membuat satu ketumbukan yang boleh menegakkan ISLAM itu sendiri walau pada hakikatnya terlalu banyak mehnah dan penghalang di hadapan...Ya..jemaah tu berperanan penting!

Paling mudah cuba anggap kita ni sebagai ahli keluarga...kalau perkataan jemaah ni sensitif..

Kita dapat menyokong antara satu sama lain, sedih sama2 , gembira sama2..pandai sama2..bodoh?takkan nak bodoh sama2 dok?lu pk la sendiri!


Setiap musibah yang melanda mana2 ahli IRKSS kita dapat tempiasnya, dan turut sedih untuknya...sama2 memberikan kata2 semangat...dapat bayangkan tak ni???

Kita jadi baik sama2...kalau ada yang 'tersuka'(tidak sengaja) buat perkara yang kurang elok, dapat di pandu balik...

Satu lagi, dalam persatuan ini sendiri, ana masih kurang merasai nikmat ukhuwah secara zuq lagi, boleh dikatakn kita bekerja di dasari dengan rasa tanggungjawab dan atas nama gerak kerja semata2..ana kurang rasa manisnya ukhuwah islamiyyah tu...nak oyak benda ni dalam meeting tadi..tapi, da masuk dalam skop ukhuwah. Dah la lepas ana terang semua nampak blurr..naik segan la ana...tau la ana dari sabah..hehe

OK..kesimpulan di sini..ukhuwah itu juga penting dalam gerak kerja.Ana sangat2 sedih kalau bekerja dalam satu organisasi haanya atas dasar kerja. Ana tak bersemangat...kdg2 bleh effect pada komitmen kerja. Tiada keterikatan hati..

jadi sebagai kalam terakhir menutupi tirai menulis post ini...

Ingatlah...daie pejuang bukan dilihat pada kerjanya pada mata ALLAh..tapi pada hatinya..jagalah hati dan kejernihan hati...pelihara batas2 yang digariskan...
Selagi hati kita keruh, jangan hairan mad'u tidak terkesan dengan dakwah kita..hati yang gelap tidak mampu menerangi hati2 gelap yang lain...







Sudahkah kita menambah cinta kita pada Allah???=)

1 comment:

Muqarabah said...

daie pejuang bukan dilihat pada kerjanya pada mata ALLAh..

menarik...

ana akan cuba aplikasikan wlupun amek masa yg lama