Monday, November 10, 2008

selamat tinggal negeriku...bahagian Akhir..

sepanjang perjalanan ke rumah ustazah ku..aku termenung.

sekali lagi aku terpaksa pergi seorang tanpa iringan sesiapa pun.



Setibanya aku di rumah ustazah, beliau begitu gembira melihat kedatanganku , satu berita yang menggembirakan telah terucap dari mulut ustazah. ana ada peluang ikut ustazah menghantar buku tulisannya ke sebuah sekolah menengah di mana sahabat2 aku berada. Azmina, Emilia, Fidah dan badariah .



Aku terlupa masalah2 yang berlegar-legar di kepala ini.



Malam itu , aku diberi kesempatan oleh Allah untuk menunaikan solat di MASJID SEMAI. ALHAMDULILLAH....



Sempat menjadi tetamu dalam majlis makan malam anjuran JUNIOR TINGKATAN 3...Aku begitu bersyukur..Nyatalah Allah begitu mengikuti perkembangan diriku...Di kala aku bersedih.. Dia tetap di sisiku...tanpa meninggalkan aku...SYUKUR lillah...Aku lupa sama sekali akan masalahku...



Esoknya, Aku begitu bersemangat untuk terbang ke johor, tanpa diduga, ustazahku Jatuh sakit...Aku jadi panik seketika. Teman serumah ustazah menelefon teksi untukku. Aku Redha. Tapi masalahnya, aku tidak pernah pergi airport sorang-sorang!



Sekali lagi kesedihan aku bertandang.

Aku berdoa agar teksi itu datang secepat yang mungkin.



kedatangan teksi itu menutup resahku. Dalam perjalanan, pemandu itu memberi jaminan bahawa kami akan sampai ke lapangan terbang jika sekiranya jalan raya tidak sesak.



Aku berdoa. berdoa..dan berdoa...



ALLAH Maha Mendengar...

Setiap kali melalui lampu Isyarat semua hijau kecuali lampu isyarat terakhir. Lampu isyarat ke 6. aku kagum. Sekali lagi Allah Menberi perhatian kepadaku. alhamdulillah!



aku kelihatan kebingungan kerana semuanya aku urus sendiri...
sepanjang-panjang tempoh itu aku terus berharap hanya pada Allah, tambahan pula telefon bibitku tetiba tidak berfungsi!


Namun... aku mengharapkan agar ia pulih setelah sampai di johor nanti...insya Allah!

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...