Monday, February 18, 2013

Jalan-jalan..cari kawan..=)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Assalamualaikum, pasti sihat sekarang ya??

kesah teladan hari ini ialah, praktikal untuk berbual dalam bahasa Inggeris dengan seorang pelajar MYANMAR..

akak tu, pelajar ICT..May namanya, dia seorang diri berjalan ke KL..dengan bas yang sama Metro 91. Pada mulanya dia senyap dan senyum saja bila saya duduk di tepinya. Makcik pengutip tambang datang, saya bagi duit..akak tu tetiba speak BI bila makcik tanya dia, brapa duit yang dibagi ..So saya translate, kami pun berbual panjang..

Dalam banyak-banyak topik, dia sudi cerita tentang adik beradiknya, dia yang memang suka jalan sendiri-sendiri. Idependent..Dan paling best, belajar sikt bahasa myanmar..Saya= Nga, Kamu =[alamak..lupa], makan = sa..nasi = kemmai

nah boleh dah buat ayat..try la..

last2, kami bertukar number..dan FB..so, i got new friend of Myanmar..


No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...