Wednesday, February 13, 2013

HPA Satu Perjuangan

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~



Tahun 2009 lepas, saya menjelajah website2 yang islamik mengenai produk2 muslim. Ketika itu saya jatuh hati dengan web DuniaherbaHPA..memang satu yang menarik dan mengujakan..

Paling best, boleh pula daftar ahli seumur hidup via online...bayar rm30 je..klu via maybank mmg mudah. hanya dengan beberapa klik.

Saya menghayati produk demi produk melalui artikelnya..sementara sentiasa dapat update info dari centre ,satu hari sy teringin untuk ke PBC yakni perkongsian bijak, bernilai rm180. sy agak kecewa kerana masa tu duit sebanyak rm180 tidak ada dalam tangan. dan peluang demi peluang berjalan begitu saja...

Alhamdulillah, saya tidak putus asa. Sb saya YAKIN perusahaan HPA ini akan kekal sampai bila-bila in shaa ALLAH, dan pasti saya akan dapat menghadiri PBC yang seterusnya..

Sehingga kini, 2013 selepas 4 tahun menjadi pengedar bertauliah, saya berjaya menghadiri PBC G2 , iaitu antara program terawal gelombang kedua HPA.

Syukur hamdalillah..

kenapa PBC sangat penting bagi saya?Sebab saya dapat menjadi sebahagian dari insan yang berjuang dalam memartabatkan produk halal dan rawatan sunnah, iaitu bekam terutamanya. Herba adalah bahan alami yang sangat serasi dengan saya..jadi tiada alasan untuk berdalih-dalih..=)

Di Program ini kita lebih faham akan hala tuju dan lebih kenal akan HPA itu secara holistik..

Memikirkan keperluan umat ISLAM dari sudut Ekonomi yang Stabil, Pemakanan yang terjamin halal dan thoiyyiban, juga mengelakkan penggunaan barang-barang yang syubhah selain pemakanan dan minuman, saya dengan rela hati menggabungkan diri dengan usaha ini.

Saya mengalu-alukan sesiapa yang ingin mengenali HPA ini untuk berinteraksi dengan saya di FB :

https://www.facebook.com/ummusaifah

Sesungguhnya, ISLAM itu Syumul. Kita bergerak untuk memajukan ekonomi demi kepentingan UMAT bukan untuk memenuhi poket sendiri. Di HPA kami sentiasa diingatkan dengan sirah Rasulullah, Akhlak baginda, sifat2 baginda dan Jihad baginda..juga para sahabatnya..

Sehingga perawatan yang disediakan juga berunsurkan ALAMIAH dan ILAHIAH..Alhamdulillah..moga istiqamah dalam perjuangan ini..


No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...