Wednesday, March 17, 2010

Palestin ~ Al Aqsa!!

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~

LInk..http://ms.langitilahi.com/puisi-bila-aku-betul-diroboh/comment-page-1/#comment-7777

By: HILAL ASYRAF(www.langitilahi.com)

Puisi: Bila Aku Betul Diroboh
Mar 17th, 2010 by laksamana.

Al-Aqsa. Sampai bila kita hendak berdiam diri pada kehinaan?
Mengikut sumber-sumber yang sohih, Israel sudah bergerak hendak meruntuhkan Al-Aqsa. Sama ada ini hanyalah gimik daripada Kerajaan Israel, atau memang benar hendak dilakukan, ia tetap adalah sesuatu yang tidak boleh kita berikan toleran.

Tetapi, saya tidak akan menuding kepada Israel yang menunjukkan kekejaman.

Sudah tugas mereka menjadi saingan.

Saya hanya akan menuding jari pada mereka yang bergelar ISLAM tetapi mendiamkan dirinya dari memberikan bantuan.

Sebab sepatutnya tugas mereka adalah membantu saudara mereka dalam kesempitan.

Puisi: Bila Aku Betul Diroboh


Bila aku betul roboh: Luahan Sebuah Al-Aqsa

Bila aku betul diroboh
masa itu baru aku akan mendengar
esak teriak manusia bodoh
yang selama ini membiar
aku dirogol si pembunuh

Bila aku betul diroboh
baru hendak tersedar
akan ketidak perdulian
yang 6 dekad sudah bergegar

Bila aku betul diroboh
masa itu baru diperhatikan
di manakah kesilapan
apakah selama ini telah dilakukan
namun tika itu sudah terlambat ditinggal zaman

Bila aku betul diroboh
sudah tiada guna segala sesal
bukannya aku tidak mungkin dibina semula
tetapi kerobohan aku bukti kesengetan akal kamu semua

Atau lebih sedih lagi
bila aku betul diroboh nanti
kalian tetap diam membisu
bodoh terus tuli membatu
seakan tiada harga langsung pada diriku.

Ternyata,
kondisiku
adalah kayu ukur paling pantas
untuk menilai keadaanmu
Sama ada benar, atau telah terpesong dalam dunia yang menipu

~angkasa

10.23malam
16 Mac 2010
Lagu Through The Dark
Puisi Bila Betul Aku Diroboh


Semalam ana mendapat emel ketika mebiarkan laptop bernyawa sementara diriku mengalami kiamat kecil..


ikhwah dan akhawat,pohon berdoa untuk AL-AQSA.Demontrasi beratus2 ikhwan selama berjam2 tadi di universiti mengatakan esok 16/3,siap bersama banner, kerajaan Israel pimpinan Netanhanyu mengeluarkan arahan untuk menyerang dan meruntuhkan AL-Aqsa.Kesungguhan demontrasi tadi membuktikan keseriusan arahan tersebut,walaupun masih tiada berita rasmi lagi. *apa yg kita lakukan ini?berdoalah2.rupa2nya ada isu AQIDAH yang lebih besar kita sering terlupa...kita leka,musuh yg lebih nyata terus membaham..nauzubillah.sebarkan ntuk sedikit usaha kita. (univ. ain syams)

1 comment:

annisaNazifa said...

semoga kita sentiasa tidak lupa untuk berdoa

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...