Sunday, January 31, 2010

Pengakuan Berani

Sudahkah kita menambah cinta kita pada Allah???=)

Ana nak senyum tiba-tiba..nak tahu kenapa?

Ha..'kawe' teringin nak kongsi..(baru tahu bahasa pahang skit-skit)

Ana rasa berani nak luah, tapi.. harap-harap..jangan terkezut pula..

ANA TELAH MELUAHKAN PERASAAN ANA PADANYA.

Selepas meluahkan perasaan tu, ana rasa setiap yang ana lakukan bukan sia-sia. Malah setiap perkara ana akan pastikan ada kaitan antara ana dan ...

KALAU DULU, ANA SUKA MELIHAT KELEBIHAN ORANG LAIN, SEKARANG TAK LAGI. ALHAMDULILLAH....DIA ADA SEGALA-GALANYA YANG MEMBUATKAN ANA KAGUM. ANA BERTUAH DAPAT KENAL DIA.

Dulu, surat cinta yang ada ana tak tengok sangat, tak hayati sangat. Tu yang tak da ZAUQ tu..tak leh nak hadirkan perasaan tu lagi..=)

MAlas nak ulas banyak banyak tapi, main point dia..

ANA TAK RISAU DA JODOH ANA..ALHAMDULILLAH..DOAKANLAH..SEBAGAI SAHABAT ANA...ANA MENGHARAP SEKURANG-KURANGNYA YANG TAHU APA ITU SOLAT TAHAJUD, AMALKANNYA, N YAKIN ITULAH KEKUATAN UNTUK MENYAMBUNG HIDUP DI ATAS PERJUANGAN MENUJU REDHA ALLAH..MOGA KITA SEMUA MENDAPAT TAUFIQ HIDAYAH INI..AMIN..

"Bukan kita obses untuk mencari pasangan, tapi pastikan baitul muslim bukan satu penghalang kepada langkah-langkah perjuangan menuju mardhatillah.."- Bakal ulamak Kuala Lipis.

"Bagi ana CINTA ALLAH hanya bleh dicapai jika kita meletakkan sepenuh pengharapan dan pergantungan padaNya. Dialah rujukan pertama. Semua perkara bersandarkan padaNya. Akidah, Ibadah dan Muamalat, suluk semuanya mengikut garisan yang ditetapkan olehNya."-Bakal Ustazah Kampung Johan Jaya.

"Dah ada bf ke? Boleh jadi penaik semangat..owh tak de ke?..Mak cik syorkan cari datuk-datuk. Bole hidup senang. ..Aha..mak cik gurau jak.."-mak cik Cafe Pak cik.

"Jangan dulu fikir-fikir hal ini, belajar dulu..kalau mau juga, tanya bapa."-My beloved mami..

"Lepas tingkatan 5 ni, bole la mula cari calon.."- seorang mak cik.

"Kalau dah ada calon, bagitau aunty..;)"-aunt Urus..

"Pastikan buat tahajud..itulah yang aunty buat.."-Aunty opih..

"Carilah yang macam bapa..penyayang..bapa selalu doakan. Pernah nampak bapa marah-marah kamu. Ha..tulah beruntung mama kamu ni..."- Beloved bapa..(power tul..)

"Jangan main-main belajar..susah tu dorang bapa kasi besar kita.."-Kakakku, Nana.

"Imah, ko tu ustajah..nda padan ada bf."- adik apique.

"jgn dl pk pasal kawin. ko ada pndptn ttp br pk.xpyh mo sms llki psl perasaan skrg.xbgus.ko tumpu study dulu.orait barait!"-kak long..

syukran semua..ramai lagi tapi..post nanti la..

Jazakumullah..

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...