Thursday, December 6, 2012

Reformasi

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Bismillahi nabda..

Hidup semakin menemui persimpangan yang berbagai..kadang-kadang keliru dalam memilih pendirian yang terbaik..Alhamdulillah, al-quran dan as-sunnah masih setia menemani di saat-saat genting ini..Kurniaan ALLAH yang tiada tolok bandingannya.

Kematangan kita boleh diukur dengan cara bertindak, disertai dengan fikir dan zikir atau emosi. Maka, modul kehidupan yang telah di lalui akhirnya mendewasakan sang akal..hati sudah mudah menerima keperitan demi keperitan..kerana yakin akan ada jua sang hikmah terselit di sebalik lembaran perit tersebut.

So, topik best nak kongsi..perbelanjaan..

Bagaimana mengurus belanja dengan efektif..selepas baca buku pengurusan kewangan  satu jak kunci perbelanjaan yang saya mahu fokus..RANCANG+DISIPLIN.

Bagaimana kita tentukan perbelanjaan bulan tu, begitulah yang kita laksanakan kecuali kecemasan..maka, ia akan menampakkan hasil..Tiap kesalahan dalam belanja, denda diri dengan berpuasa..maka, Insya ALLAh duit kita akan slow pengalirannya!

saya tulis dulu, baru nak buat..jom buat sama2 ddengan saya..kita tengok apa hasilnya..^^
~moga bermanfaat...

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...