Thursday, November 1, 2012

Tips Jauhi Penyakit

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~




Dapat tips ni ketika  Allah bagi peluang merasai satu ujian sakit yang mencabar sebelum ni. Ketahuilah, semua penyakit ada ubatnya kecuali mati. Dan, sakit atau penyakit datang dari ALLAH untuk memberikan isyarat pada hambaNya bahawa ada satu perkara yang perlu diperbetulkan..Tuntutan untuk bertaubat di sini amat berperanan.

Seorang hamba ALLAH berkongsi ilmunya, bahawa penyakit2 berkaitan dengan fizikal apatah lagi, yang berkaitan makhluk halus, ubati dengan penyucian hati.
Berzikirlah sepanjang masa...Bacalah al-quran setiap hari berserta maknanya. Jangan pernah rasa boring dan penat. dah khatam, ulang lagi..begitulah sampai kita MATI!

satu dosa besar yang kita lakukan akan terampun dengan satu solat taubat..Jika kita buat dua dosa besar..dua kali la taubat yang perlu dibuat..Allah, tapi, kita tahukah dosa besar ada berapa?

Patutlah Allah meninggikan darjat orang-orang yang berilmu...dengan ilmu dia boleh mengetahui apa yang dilarang, apa yang disuruh oleh ALLAH, dan mengajak orang lain..MArilah kengkawan..kita terus muhasabah, berapa dosa besar kita. Berapa taubat kita.. Memang betul manusia tu tak sedar bila dia buat dosa besar..Maka itulah kita mesti berhati-hati bertindak di dunia ni..

ALLAH-Allah..

Ilmu agama sangat penting. Al-Quran dan Hadith..kita tak tahu, kita berdosa.Wajib menuntut ilmu dari dua sumber ni. Fardhu ain!..

ok, kita berubahlah sekarang ya..moga selepas ini, kita semua sihat wal'afiat saja..Apa pun perubatan yang kita jalani, ingat..ada sebab kenapa ALLAH hantar sakit tu..

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...