Sunday, October 21, 2012

CINTA


~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Assalamualaikum..w.b.t.

Hidup ini memerlukan cinta..jika tidak selalulah berlaku perang, pembunuhan, dan kebencian mewarnai alam.

Hidup ini bahagia dengan cinta, namun cinta yang ada dalam benak tu mcm mana? Jangan sempitkan cinta hanya untuk cari pasangan. Cinta itu fitrah, sesiapa saja boleh dicintai asal dijaga batasannya. Cinta kita kepada ALLAH , kita buat apa yang disurh , tinggal apa yang dilarang. Cinta pada RasulNya, ikut sunnahnya, selawat padanya, Cinta pada Ibu Bapa, hormati mereka, sayang dan kasihi mereka kerana ALLAH..Mereka yang membesarkan kita sedari kecil..=')

Cnta pada pasangan hidup. Mungkin sini ada yang berpendapat mencintai orang perlu memenuhi syarat. Dia mesti tampan menarik cantik menawan baru layak mencintai, baru layak dicintai. Tidak perlu melihat sudut madiah itu. Kita ada panduan yang ALLAH bagi yakni Al-Quran dan Assunnah yang diterangkan oleh sirah nabiNya..maka , memulakan cinta kepada insan yang berlawanan jantina itu seharusnya mengikut cara yang ditunjukkan oleh Rasulullah s.a.w.

Jangan kecewa andai hasrat hati ditolak oleh insan yang berjaya menarik perhatian anda untuk melabuhkan cinta kepadanya. Pasti Allah sudah sediakan seseorang yang benar-benar layak dan terbaik untuk hambaNya. Cinta kepada insan berlawanan jantina hanya benar-benar bermula selepas NIKAH..iaitu, perlulah menjalani beberapa proses tapisan. Melihat peribadi insan yang bakal jadi ayah / ibu kepada anak-anak nanti..bukan mudah kerana hasil dan berkat yang menanti begitu mahal.

Bersyukurlah ALLAH bagi peluang untuk memilih yang lain bila kita ditolak..ALLAH itu Maha Mendengar dan Mengetahui ahwal setiap hambaNya. Cari ketenangan dalam ujian ini dengan mendampingiNya. Allah akan menghantar berita gembira sekejap lagi..YakinLAH..



No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...