Monday, September 26, 2011

Anda Daie??

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Assalamualaikum..

Salam muhasabah buat diri yang sentiasa mahukan perubahan ke arah kebaikan dan mahukan keredhaan ALLAH..

Seharian ini ALLAH telah mengizinkan sahabat2 kita merasai nikamat berprogram dan mengasah minda.
Dan apabila di tanya tentang AMANAH..sesungguhnya, itu adalah amat-amat dituntut kelak di  hadapan ALLAH...sediakan diri untuk menjawab..

Dan sesuatu yang kira tidak kurang penting buat daie semua..tentang isu semasa. MasyaALLAH..hari ini, kita diketuk oleh soalan, APA ISU SEMASA TERBARU..baru terawang-awangan, apa berita hari ini,? Apa cerita yang sedang panas? apa isu ISLAM yang sepatutnya kita tahu..?

Semua tak dapat jawab sahabat seorang ni..Kalau pada dasar penilaian, orang sebegini tidak layak jadi naqibah..Tapi..kalau  kita undur setapak..itulah kita perlukan persediaan yang mantap sebelum beraksi di hadapan mad'u..

Secara harafiah, kupasan yang kurang matang ini telah membawa kita kepada kesimpulan, DAIE ini orang paling beruntung kerana menjadi daie barulah dia rasa penting isu semasa untuk dihabaq pada anak-anak usrah, barulah mantapkan tarbiyyah ruhiyyah dan fikriyyah , barulah melengkapkan diri dengan thaqafah yang pelbagai untuk menghasilkan daie2 berkualiti pelapis masa depan..

Untuk yang menulis..UPDATE isu semasa, dia juga berniat mengajak yang membaca..sama-sama cakna ISU SEMASA dan kalu bole responlah dengan matang seiring namanya MAHASISWA..

'Ala kulli hal..moga perkongsian yang sedikit ni bawa satu makna dan sampai mesejnya..


TQVM membaca..

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...