twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Thursday, July 23, 2009

Mukhayyam GAPSS 2009

assalamualaikum..

Alhamdulillah...itulah kata2 yang ana boleh luahkan ...segala puji bagi ALLAh swt kerana mengizinkan ana menulis apa yang telah berlaku dalam MUKHAYYAM GAPSS dulu, khususnya dari sudut pandangan ana sebagai Tim. Pengarah Mukhayyam...untuk muhasabah..

Hari yang dijanjikan tiba..

19hb julai mencatatkan sejarah...6 serikandi Nilai bertolak dengan membawa hati2 yang lapang untuk memberikan yang terbaik di dalam mukhayyam gapss...

sepanjang perjalan..doa yang dipohon adalah supaya kelancaran program tidak terganggu.

Kami berjanji untuk berjumpa dengan serikandi-serikandi PJ di KL SENTRAL..tepat pukul 10.30..kami tiba disana dan berheni sekejap. Bagi peluang untuk para serikandi membeli barangan yang tiada.

Kami terus menghayun langkah bilamana Serikandi Pj sudah terpacak depan mata...menaiki LRT..ke Terminal Putra..

Di sana kami menunggu kedatangan sahabat lain untuk di ambik ke lokasi program...

PERASAAN

Ana tahu, bukan mudah untuk menerima takdir ni bila peserta nilai hanya seorang. Ana bersyukur sangat kepada Permata Bernilai kami..NAdzra kerana sudi menyertai program ni..

Peserta Pj Agak Ramai..11 orang muslimat, 2 orang muslimin..Boleh la ..itu pun dah sangat baik tu..alhamdulillah..

UJIAN PERTAMA

Telefon berbunyi...(mesej masuk)

"-tempat kita masih digunakan oleh orang lain.."

sender,
RUSNI

Ana dah cuak..

"mana Pengarah ni?"

Ana tercari-cari wajahnya. Rupanya dia pun dah tahu. Ada kerutan di mukanya.Ana faham. tunggulah saudara Badran...dia PC kami..yang sangat Komited..tersangat..tinggi tadhiahnya..(semoga ALLAH mengganjarinya)..

Kedatangan Gen2 oren menamatkan penantian kami..

Wajah tenangnya melangkah keluar. siap senyum2 lagi..tiada tegang.

"Ha..tau kan, tempat kita ada orang guna?..Pukul 5 baru dorang habis...Masalah tempat untuk tunggu tu, rasanya tiada. Cuma makan tengah hari ni kita kena beli dulu. Tak sempat masak."

kami memutuskan untuk beli makanan...maknanya..slot yang kami rancang untuk tengah hari sampai petang tergendala..dan tak leh buat..

RUPANYA..

Ingtkan program(org lain) tu dah habis dalam pukul 5..tak habis2 jugak..kami dah risau...tapi kerisauan kami taklah sampai kami panik..dapat buat kerja juga..terutama untuk katering...kebetulan kak Syidah tak berapa sihat...ana ganti tempat dia.
Apalah sangat keja Tim. Pengarah ni...

Ana berlapang dada..bila mana banyak aktiviti bebas diisytiharkan...tak ikut tentatif...yalah..kat sini pengajaran yang kami(komiti) dapat..semua kena tengok di mana kelemahan yang ada dan teruslah cover sehabis daya..tak boleh merasa kelemahan itu bukan tanggungjawab dia...

Pengarah sendiri begitu kecewa dengan kedaan masa yang begitu lari..dari perancangan...Cuma, dia cepat2 memahamkan diri bahawasanya...itu bukan kehendak kami semua..tapi ALLAH jualah...

Memasak..


Ana da lama tak masuk dapur...=), rindu gak.
kat Umah, itu adalah markas utama ana... sepatutnya, ana pulang jadi maam kat bilik..tunggu kena panggil makan..tapi memandangkan ana bukan anak bongsu dari 12 org..malah memegang jawatan alang(ketiga) dalam adik beradik..jadi tak leh jadi Maam..Kebetulan , cuti ana tak sama dengan kakak kedua tu..n kakak yang first tu...da penat masak tym ana di kampus..

Dengan alasan , dorang rindu masakan ana, itulah dalil kuat yang ana tak boleh tolak..maka , memasaklah keja ana, pulang kampung makan masakan sendiri.. (ceh, bole blah..)Tak pe..latihan..praktis make perfect!(ada makna tu..)

K, berbalik cerita memasak hari pertama ni..hm..
ana dan Rusni jadi pekerja dapur untuk sessi masak pertama. Tapi, ana tak masak mana pon..juz tengok org masak..hehe..

Rusni yang masak malam tu..nasi pula di masak oleh Suhaimi...ex-classmate ana d semai..yang pentingnya..kami siap masak selepas kul 9 mlm..makan hampir dalam kul 10 jugak..kesian adik2..sebelum tu dorang mendengar ceramah tentang ancaman umat islam zaman ini...

Lepas semuanya settle
Ada sessi post mortem suma...
sambung sessi merancang explore race..ana sambung buat keja..masak nasi untuk esok...

Satu kejadian yang ana tak boleh lupa...Ana telah menyebabkan Pengarah tercedera, kesakitan. Dia terkena kejutan elektrik. Ana cuak sangat2...rasa nak nangis. Itulah pertama dan terakhir..kecuaian yang ana lakukan..azam ana selepas ni..tiada yang akan terkorban atas kecuaian ana..

Bersambung...




Sudahkah kita menambah cinta kita pada Allah???=)

1 comment:

Pembawa Gen2 said...

aiseh.. bersambung la pulak. takpa, take ur tym.
apa2 hal, tq to all committee for giving me the full support to handle this programme.
Penat yang berbaloi..