twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Sunday, October 26, 2008

wadah pertama

Sessi bersoal jawab terterusan sehingga pukul 11.00 pg.


"Baiklah semua, kita akan berehat selama 10 minit, sesiapa yang nak minum atau mahu merasakan suasana raya, boleh ke luar, ada sedikit kuih muih disediakan. Bagi sesiapa yang ingin duduk di dalam bilik ini dipersilakan.

Selepas berehat kita akan mendengar ulasan dareipada Pengarah Jabatan kita, En. Hasan. Terima kasih." Sebaik sahaja pengacara mengucapkan terima kasih, aku menarik nafas lega. Kalimah alhamdulillah bermain-main dibibir. Allah s.w.t telah memudahkan perjalananku. Tiada siapa yang mampu menolak kehendaknya, walaupun kami terlewat, ilmu yang sempat kami tadah sebentar tadi begitu membantu untuk mengorak langkah sebagai penulis.

Sebenarnya aku jatuh hati dengan dunia penulisan sejak sekolah menengah lagi.
Ibulah yang mencetuskan minat ini kepada ku. Segala novel yang ibuku baca pasti akan dihadam oleh minda ku jua.

" Eh, nanti kita nak ke stesen KTM tu dengan apa?" Sara memecahkan layar perak kenangan silamku. Aku menandang wajahnya dan wajah Umairah silih berganti.

"Nampaknya kita kena tanya pegawai di sini dulu." Aku cuba melegakan mereka. Memang pun kami baru pertama kali ke Kota Damansara ini.

sedang kami berbual tentang perjalanan seterusnya, seorang pegawai datang


"Maaf, boleh saya minta senarai kedatangan tadi?"

Aku menyerahkan kertas yang beliau maksudkan.

" Ni kumpulan yang dari Bandar Tasik Selatan kan? Siapa yang sms saya?"

Glup! Oh ni kah en. nasri?

"Er.. saya!"

Aku mengangkat tangan, seolah-olah di dalam kelas, menjawab soalan cikgu.

"Owh, susah tak cari tempat ni?"

"Boleh lah..." Aku menjawab sambil melirik ke arah teman-temanku, mengharap sokongan.

'' So, dari stesen KTM ke pejabat ni naik apa?"

"Teksi."Umairah menongkah. Aku hanya mengiyakan.

" Berapa tambangnya?''

''15 ringit." Sara pula mencelah. Aku tersenyum.Sekali lagi mengangguk.

" Mahalnya, takpa Insya Allah kehadiran kamu semua tidak sia-sia. Apa pun, terima kasih sebab bagi sokongan pada program ini..."

Bersambung...

2 comments:

Hilal Asyraf said...

Orang biasa panggil saya Hilal...

bukan Asyraf...

Semoga ALLAH redha kamu...

nampaknya kamu gigih untuk jadi penulis...

saifulmujahidah said...

kata2 itu pembakar semangat saya..syukran!