Thursday, January 31, 2019

Perhentian

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Dengan nafas yang ada, kita meneruskan perjalanan hidup dengan semangat pengembara. Bertemu ramai insan yang berbagai-bagai visi hidupnya. Sesekali kita perlu menyapa mereka, "Apa bekalmu sudah banyak untuk dipikul ke alam abadi?"

Pertanyaan ini bukan untuk memperkecilkan diri mereka bahkan ini adalah bahasa kehidupan yang perlu dihidupkan suasana persaingan untuk mengumpul bekal amal. Zaman ini manusia semakin disibukkan dengan pekerjaan masing-masing untuk memuaskan diri dengan pencapaian dalam karier masing-masing.

Mereka yang bekerja di pejabat, berusaha untuk mengejar pangkat tertinggi supaya memiliki kehidupan yang serba mewah. Selesa. Sehingga anak cucu malah untuk anak cicit katanya. Dia mahu keturunannya sentiasa senang.


Lain halnya dengan orang kaya. Mereka yang sudah memiliki kereta mewah, berkerja dengan kesungguhan untuk meraih rumah mewah pula. Lalu bila sudah dapat, mereka lebih banyak menggalakkan para pengikut mereka berusaha untuk mencapai kepuasan diri. Melancong, memiliki sesuatu yang mahal dan sebagainya.

Semakin ramai manusia seperti ini.


No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...