Sunday, August 25, 2013

Coretan Utlah

Assalamualaikum shbt blogger..sihat jg kn smua?

Dikesempatan ini mau ucap Selamat Aidilfitri maaf zahir dan batin..hehe..maaf lambat ucap..

Sepanjang di rumah ni, perkembangan yang baik sedang berlaku , iaitu adik2 semakin rajin n dengar cakap. Tipsnya, dengan solat saja..

Disaat hati sedih dan risau tengok adik2 yang da besar bawa kepala sendiri , adik2 yang kecik pula alhamdulillah masih boleh mendengar kata..

Dengan solat mereka dah bangun awal, xperlu mama jerit tiap pagi..itu sebab mereka bangun awal pagi untuk solat subuh..

walaupun..wudhuk mrk masih bnyk salah, pergerakan solat masih tidak betul sepenuhnya..tidak mengapa. Mereka hanya perlu dorongan untuk rajin membiasakan diri menyembah Yang Maha Esa..

Agaknya nanti kalau dah ada anak, kena bawa mereka tengok kita solat dan biar mereka tiru kita.

Bagi tudung khas supaya mereka tambah semangat. Kalau anak lelaki, bagi dorang duduk tepi Abah dorang.Sebab kalau dengan kita yang mak ini, dorang tak nampak dengan jelas cara solat tu.

Sakit pula kafarah dosa. Ni topik lain dah ni ok..

Memang rasa sakit tu tidak disukai, tapi itu akan buat kita semakin ingat Allah...Soal mendapatkan rawatan atau tidak, sebenarnya, rawatan dalaman mesti diutamakan. betulkan munda terhadap penyakit dan perawatan yang betul.

Allah bagi sakit... mahupun disihir itu berlaku dengan izinNya..begitu juga dengan gangguan Jin..ia takkan berlaku tanpa izin Allah. Maka kunci rawatan ialah..Kembali kepada Nya..

Bersyukur banyak2 atas nikmat Allah yang tidak terhitung dalam hidup kita sehingga saat ini. Sabar terhadap ujian yang sedang berlangsung..itu semua membawa kepada "tiada tuhan melainkan Allah!"

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...