twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Saturday, September 15, 2012

MERDEKA!

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~


Penat kita berusaha belajar bersungguh-sungguh. Kepenatan kita untuk capai apa bah?Entaah la pula kan..?

>.<

Mo kasi lawa resume kali, ada sumting yang nampak hebat di sana, jadi senang mo dapat kerja kan?Biar dapat gaji besar-besar...Bagi kita yang belajar main-main, deserved untuk dapat keja yang ala kadar, cukup-cukup makan..yeah, betul la ba tu..ndada salah pun..

Your Effort will be paid as it worth!

You do big, you get big.

so what??

16 September ni bah..buring juga kalau cuti-cuti macam teda acara, tapi ada nampak poster kena tag p wall sia, ada HIMPUNAN MERDEKA KAMPUS...Wah, menarik pula bunyinya..

Jap2...

Apalah yang dorg mo buat lagi ni..

bila klik link tu...keluarlah apa yang patut keluar..http://www.mygamis.com/2012/09/himpunan-merdeka-kampus-dataran-merdeka.html

Tapi, sia mo highlight ni..

...Pada kali ini, mahasiswa bertegas dengan enam tuntutan terhadap agenda pilihan raya kampus. Bermula daripada penetapan tarikh pilihan raya kampus bagi setiap sesi, penglibatan mahasiswa dalam jawatankuasa suruhanjaya pilihan raya kampus, badan bebas sebagai pemantau pilihan raya kampus, reformasi sistem pengundian supaya lebih telus, kebebasan berkempen termasuk tempoh kempen dan tuntutan ke enam termasuklah penyediaan dana universiti kepada calon yang bertanding secara adil dan sama rata ...


Apa da jadi ni??Pokok tidak guyang bah kan kalau nda da angin..Adeh..macam BERSIH 3.0 baru-baru..kenapa ramai mo ikut? Sebab rasa nda percaya pada sistem SPR..takkan kampus pun jadi begitu? Mak Aih...kalau betul, apa juga yang mau ditakutkan sampai perlu ada yang mencaturkan segala?

My Opinion?

Mahasiswa sekarang, dorg bole la berpikir.. bagi saya , konsep pilihan raya di kampus atau di luar kampus sama jak. Pengurusan SPR @ Pentadbiran banyak yang masalah, konpom akan dikondem..dan pihak yang berani akan buat bantahan..Dan semua faham, himpunan aman dibuat bila apa yang dorang nda puas hati betul2 di buat de' jak..

Yang jadi DEMO GANAS sebab..cara mo handle masalah tu macam mo kasi tekejut ayam. Ingat ayam kalau kena kasi tekejut dia lenggang lagi ka..tarabang?Haha..biasalah tu..

Bah..Harapan sia, anak muda Malaysia..Merdeka bah sudah kita ni kan?stangah abad suda..jadi, biasa suda kalau ada yang rasa dikongkong ndak dibagi kebebasan sedangkan dorang ada hak, ndakkan mo diam-diam jak..

Ada juga,akta himpunan aman..contoh, himpunan anak merdeka, dsbg..samalah tu..himpunan biasa2 jak. Lupa pula esok Hari Malaysia..bah, apalagi, Janji ditepati..Rakyat didahulukan..Jadi pihak-pihak yang berwajib dengar la suara anak-anak muda yang berbilang bangsa..nanti lain pula jadinya..

Kata UMMU:

Macam mana agaknya zaman fir'aun duuulu..rakyat dorg kena paksa ikut apa jak yang si fir'aun mau..Adedeh..Makin banyak yang berlaku, makin bimbang dengan umur dunia..inilah tanda-tanda akhir zaman pun..semakin kembali seperti zaman jahiliah dulu. Apa yang bakal berlaku adalah berani atau tidak mempertahankan apa yang betul..dia yang berjaya. Yang terus usaha mo tutup kebenaran, dia usaha juga, tapi usaha itu akan jadi bukti untuk dia betul-betul layak masuk neraka. Mari bersama, tanam kalimah 'LaillahaillaALLAH, Muhammadurrasulullah'..dalam hati..tingkatkan rasa gerun pada Allah yakni 'TAQWA'. Allah bukan fantasi, Allahlah destinasi semua, daripada Dia kita datang , kepadaNya kita pulang.

Okeh, kalau post ni best jak untuk kasi sabit jadi bukti jenayah di sisi undang-undang dunia. Allahuakbar..Moga Allah terus di sisi sia..Malas da mo fikir banyak. Kalau dah yakin betul, teruskan jak.. Peace!

Moga Allah terus campakkan hidayah dan taufikNya buat kita semua!






~ Ambil tahu isu ummah, sifat Pemimpin sebenar~

No comments: