Sunday, July 1, 2012

seminggu itu..

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Alhamdulillah..banyak juga perkara yang berlaku dalam seminggu..

mula kerja sebagai kerani sambilan..=)kerja yang xpernah dirancang..tp dirancag oleh Dia YAng Maha Mengetahui..alhamdulillah..belajar menghayati hidup seorang penjawat awam..

from zero..diajar satu2..cuma hari kahmis baru rasa jiwa hidup nak kerja..isnin sampai rabu bak di awangan..

sebelum itu, tolong saya doakan keluarga yang sudi menerima saya sebagai 'tetamu' yang menumpang hujan panas..bagi makan, Syukur Allah datangkan annasr ini..

Nasya Nani..adik istimewa yang saya jumpa ..kini da rapat giler..nasib baik xda abang..kah3..[apa kaitan?..hm..suma adik beradik dia pempuan la!;p]

Seminggu ini juga..Dr. Mosri menang di mesir..alhamdulillah kita doakan moga kemenangan ISLAM da semakin dekat..memang bila akhir zaman akan ada kemenangan ISLAM..Pasti..tp selepas perang..hehe..da ready??

Insiden kurang darah juga berlaku dalam minggu ni..bermula dari mengesyaki bintik2 merah di tangan sebagai 'chicken pox' terus minta cuti pada hari rabu ke klinik..selepas diinjek ambik darah..hasil keputusan ANEMIA..=)..xheran..akak saya pun aNeMia..[xbangga, tp nak bgtau juga..]..bintik2 merah..hanya ALERGIK..

Yang tak best,,,kena bagi sebakul 'marah & nasihat untuk jaga kesihatan oleh insan2 yang mengambil berat..Alhamdulillah..Kalau xda yang buat begitu..saya buat kesimpulan, saya xdisayangi insan di dunia ni..=(..[Allah kan ada..>.<]

Hikmah minggu ni:

1. Tahu tak , kena hati2 menjalankan amanah.jangan sambil lewa saja. Setiap pegawai masjid Al-muttaqin sangat berusaha menjaga yang itu..terdidik juga..

2. Buat kerja jangan ikut skill kura2..sedangkan perlu buat kerja cepat2..tapi cekap..x cuai..yg ni part lemah skit..

3. Jaga kesihatan. Walau nak kata kerja keras sekalipun, nak tunjuk komitmen yang terbaik..jgn abai kesihatan..ingatlah orng yang tersayang, anda mampu mengubahnya..biidznillah..

4.pemakanan kena teratur..masa makan jgn lewat2kan..dan biar seimbang..

5. Hormati orang dan cara pembawakan dia dalam gerak kerja dan jgn kita je nak menang..!


ha.setakat ini saja yang perlu dikongsi..

Oppss..lupa sabtu ni saya p makan RFC..Ahad ni saya p HPAIC...Karnival 1000 anak RADIX...terbayang-bayang benda ni ada di sabah..=)..

tenang jak tengok anak2 radix yang dari baby ke kanak-kanak..dorang ni hebat..mudah nak bagi didikan..ibu2 dan bakal ibu..pastikan apa yang masuk mulut anak anda adalah yg terbaik lagi membaikkan..[thoiyyiban]td solat asar..ada seorang budak yg xsampai setahun datang dan menyebut 'ALLAH' dan menunjukkan gaya orang tengan sujud..cutenya..nak ajuk perbuatan seorang muslimah yg sedang solat..Subhanallah..lepas ni anak saya adalah termasuk anak RADIX..bukan fanatik..tp tekad..hehe..bukan anak hampa..xperlu nak mencebik..^____^

Seoga kualiti kerja akan menjadi lebih lagi esok dan setersnya..^^..chaw cincau..

[Susah nak bergerak ke mana2 sebab..xda kenderaan dan kena jimat duit..kali ini gaji hujung bulan baru dapat..] ..

[sampai terlelap buat post ni..alahai..]

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...