Friday, May 11, 2012

Salam Imtihan Dunia!

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Bumi UIAM semakin sibuk dgn persiapa peper.......iksaan..[ingatkan peperangan td]..

Asaimen yg tinggal bertungkus lumus untuk dihabisi. Ceramah-ceramah motivasi pun sudah seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Alhamdulillah..berkahnya UIAM ini perlu dijagai dan dihargai oleh semua.

Sesuci syahadah kita sebagai MUSLIM yang MUKMIN , ditambahi mujahadah mengejar MUTAQIN dan MUHSININ. Kenapa tak boleh jadi MUSLIM saja..sebab, ia belum mampu menahan kita dari melakukan maksiat. Insan MUKMIN xbuat salah ke? Dia buat kerana tersalah bukan sengaja. Mujahadah itu makanan rohani MUTAKIN. MUHSININ? Dia sentiasa tahu ALLAH tengok dia. SETIAP DETIK.

Tersenyumlah...selagi nyawa dikandung badan, maghfirah ALLAH masih menerima kita. Minta Ampun maaf bukan hanya di hari lebaran, bukan juga hanya sesama manusia..tapi minta ampun setiap masa, mengaku kelemahan dan kealpaan kita terhadap amanah ALLAH..inilah hidup kita..

Kenapa hidup mUSLIM, MUKMIN, MUTAKIN , MUHSININ susah sangat nak dibuat?

~Kerana SYURGA itu MAHAL harganya...

p/s: IMTIHAN DUNIA ini BERKAT jika MENJAUHI kemurkaan NYA..dan menDEKATi KeREDHAanNya. JOM TALAQQI kat musolla ENGINE..jap lagi pukul 11.30...biar kita awal sampai dari Guru kita..itu ADAT murid BerADAB.

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...