Sunday, January 1, 2012

Tahun baru suda ka??

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Alhamdulillah, mendengar bunyi dentuman mercun rupanya dah masuk tahun baru..

Sungguh sahabat-sahabat yang terpilih sudah menjalankan tanggungjawabnya sebagai daie di program-program dakwah yang sememangnya menagih tenaga dan masa...

Diri ini antara orang yang mungkin kali ini tidak terpilih olehNya kerana faktor kesihatan.

Titik.

Tahun  baru sinonim dengan bermulanya segala-gala perkara yang bersifat baru. Apakata, kita ambil kesempatan ini terutama yang baru teragak-agak untuk jadi lebih baik untuk realisasikan keinginan tersebut. Biasanya, semangat kita pada awal tahun ini boleh memberi momentum yang tinggi untuk kekal bersemangat sehingga akhir tahun, bergantung pada perancangan dan disiplin diri. Maka, seperti biasa, merangka satu pelan perubahan adalah penting demi memastikan kita benar-benar nampak hala tuju perubahan tersebut dan perkembangannya.

Dengan kata dua ini, pastikan ada planner harian, bulanan dan tahunan. Catat perkara yang penting dan bagi rasional kenapa ia penting. Cadangkan ganjaran untuk perkara tersebut jika berjaya dibuat. Inilah tips untuk permulaan tahun ini. Cadangan untuk diri sendiri jak, kalau mau buat sama2 , JOM!

~Bagi yang berjawatan di mana2, tahun ini adalah masa untuk melihat kembali masa lalu untuk dianalisis dan melakukan penambahbaikan.

~Graf tahun ini boleh dibuat pada hari ini. Moga perancangan yang dirancang mendapat kemudahan dariNya.

Saiflilmujahidah,
Road to 22 year..
12.55am/1jan2012

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...