twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Saturday, January 22, 2011

~Lafaz Sakinah~

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~

Alhamdulillah...

Itulah tajuk yang mungkin sesuai dengan mood sekarang ni.
Berlapang dada dengan kesetiaan antum semua..atas kejarangan ana menambah entri yang sepatutnya sekerap yang boleh..

Perjalanan hidup pasti akan sampai ke satu-satu titik yang mendebarkan.
Maka, sedia atau tidak kita mesti lalui masa dan ketika itu. Ana tersenyum bila mendengar tika itu telah, bakal dan sedang dilalui oleh sahabat ana.

Perkongsian daripada mereka amat-amat mengujakan. Terasa seolah diri sendiri yang mengalaminya. Berdebar jugak..bayangkan pula jika diri sendiri alaminya..

Ada ketikanya, seseorang dirundum masalah yang kelihatan kabur penyelesaiannya..ada ketikanya, seorang yang berada dilema macam mana memilih dua jalan, ada ketikanya..seorang yang betul-betul tertekan, tak berfikir apa lagi dah..

Jika yakin dengan kepercayaan kita selama ini, jika kita betul-betul pulangkan semua masalah dan ujian ini , maksudnya dengan muka tak malunya kita rujuk pada yang PAKAR...rendahkan ego, rendahkan takabur..insya ALLAH kita akan lega semula. Wa Man Yattaqillah.yaj'al lahu makhrajan..

Tapi..jika jalan da diperlihatkan, kita yang kena gerak ke arah itu..bukan mengharap ada special delivery plak..Tanda orang bersyukur ialah..akan sanggup bergerak ke arah tujuan dengan penuh paksaan dan keazaaman..bukan keterpaksaan..tapi berusaha memaksa diri keluar dari belenggu masalah.

Bagi diri masing-masing..try cari kelemahan, n kelebihan..yang ada..gunakan semua itu untuk buat sesuatu perubahan..Tiada alasan kenapa diri macam tidak boleh buat sesuatu sebenarnya..Masalah otak blank..bukan masalah sebenar..

Bila ada satu tindakan, sebenarnya kita sudah menghampiri penyelesaian. Tinggal buat satu langkah saja..iaitu cuba dan cuba...untuk setiap peluang yang ada..=)

Bersinar-sinar harapan terbentang..jangan lupa ucap lafaz sakinah setelah temui jalan keluar..walaupun diri belum d atasnya..WALHAMDULILLAH...

No comments: