Sunday, January 25, 2009

BIlakah Tercapai Impiannya??

Cekal dan Tabah...

Itulah yang dapat saya katakan...Apa pun yang berlaku kita kena yakin Allah sudah tetapkan. Jika hal (impian) itu belum berlaku maka kita perlu berusaha untuk menyebabkan sesuatu itu jadi kenyataan atau kita berusaha supaya sesuatu itu tidak berlaku(musibah).

Tapi natijahnya kita serahkan pada Yang Esa.

Semalam saya mengumpulkan semua karya yang telah ditulis ke atas lembaran-lembaran kertas, besar harapan saya untuk menjejaki langkah yang telah diorak oleh penulis terkenal seperti Habiburrahman El Syairazey, Zaid Akhtar, Fatima Syarha, Faisal Tehrani , Ramli Awang Mursyid..Namun, menyedari diri ini belum terisi dengan ilmu-ilmu yang mantap...saya membisikkan kata-kata semangat dalam diri ,
"Bukan mudah untuk memulakan langkah, namun sekali langkah tergerak, maka untuk berhenti adalah mustahil."

Di sini bukan nak kata perjalanan ini amat bahaya, tapi nak memberitahu bahawa...sekali kita memulakan kegiatan menulis kita akan sentiasa mendapat ruang dan peluang, maka untuk kita mensia-siakan peluang itu kadang kala sukar...

Semua itu adalah berdasarkan apa yang saya rasakan sekarang...Saya memang baru dalam dunia ini, tapi saya tidak menghalang diri saya jika saya mahu terus terlibat dalam bidang ini memandangkan diri saya telah jatuh cinta dan serasi dengannya.


Kenapa menulis di atas lembaran kertas tidak menulis terus di dalam blog contohnya???

Saya optimis dengan cara saya sekarang. Walaupun saya kadang-kadang terasa membazir waktu dan syok sendiri, tapi saya tidak berhenti dari meneruskan cara ini. Malah inilah yang ayahanada saya syorkan. Bukan semua yang kita mahukan tersedia di depan mata. Bagi saya, saya perlukan sebuah laptop. Tapi kalau tak dapat benda tu, saya mesti redho.

Saya yakin dan percaya suatu hari nanti, jika Allah izinkan saya akan dapat juga laptop. Cuma lambat atau cepat, perlu bersabarlah.

Satu perkembangan baik yang menjurus ke arah yang positif, aktiviti membaca mula mendapat tempat di hati saya. Kalau dulu membaca buku ada syarat-syaratnya. Buku itu mesti berbentuk cerita, yang menarik , bergambar dan bukan nada yang mendatar.

Sekarang saya semakin tertarik dengan buku yang berbentuk ilmiah, sejarah, Ulumuddin. Alhamdulillah...

Apa pun...sekarang sebagai permulaan saya perlu mengkaji karya yang sedia ada .

Maaflah kali ini saya lebih banyak mengutarakan kata-kata hati. Cuma saya mohon, agar sekiranya satu hari nanti jika ada karya-karya saya terpamer dalam blog ini...Suma dijemput untuk memberikan komen ya..

Rasanya, untuk Dari Lubuk Hati berhenti di sini dulu...

Kalau ada cadangan, Tips...bolehlah kongsi ...Syukran...



"Balighul 'anni walau ayah..."

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...