Wednesday, November 9, 2011

Refleksi @ Ibrah? Baksis Kg debut langsat

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~


Angin gunung yang membelai hangat mengiringi kepulangan kami …

Habis sudah program yang dirancang sejak bulan MAC lalu. Kami Berjaya atas izinNya!
Baktisiswa Misi Aidiladha – Kg. Debut Langsat, Ranau.

Bagi saya, ini program yang bagi banyak pengalaman dalam pengurusan. Tapi tak tahulah kalau lepas ini bole aplikasi atau tidak. Bak kata Pak Cik Mazlan, salah seorang peserta BAKSIS ini, 4 hari sebenarnya kita masih belum dapat mengukir apa-apa dalam jiwa sesiapa. Terlalu singkat, begitulah biasanya..Cuma kita positifkan minda, ini adalah permulaan..

Moga ukhuwah yang terbina, anatara sesama peserta, sesame penduduk kampng, terukir terus kekal dan berpanjangan..

***
Peristiwa yang kurang manis tu biasalah, itulah ujian bagi makhluk bernama manusia. Bak kata senior MARSIS saya, jika tiada masalah , tidak bermaknalah kehidupan..Sebab masalah adalah warna-warni kehidupan. 

Semua telah membuat kerja  dan memberi tenaga komitmen yang terbaik, Allah akan ganjari setiap perbuatan yang dibuat kerana ALLAH.

***
IC n Kad Bank saya hilang semasa program. ^^..
Ini tanda ALLAH nak bagi saya pengalaman baru, iaitu berurusan dengan polis..He~..Atau itu satu asbab saya akan berjumpa dengan sesiapa ? ALLAH saja yang tahu…
Yang penting, jangan lagi cuai .Itu ibrah nya..

***
Dapat kenal sahabat baru, Sahabat UIAM n UMS..Subhanallah..Moga kita dapat mendoakan sesama kita walau tak bersua muka.

***
Pulang ke rumah mengharap sinaran semangat dari ibu ayah. Walau pada hakikatnya itu semua dari ALLAH, kita kena usahakan. MOga selepas ini , kehidupan lebih diberkati! AMIN~

No comments:

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...