Wednesday, August 18, 2010

Rasa Jiwa..

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~

~Dengan Nama ALLAH yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang~

Izinkan hari ini saya memulakan hari dengan mengaktifkan semula kilang-kilang penghasilan karya kreatif yang diberi nafas baru dengan kombinasi kejiwaan..

Maka, saat ini..setiap bingkisan sesawang ini akan kelihatan perbezaannya daripada yang sebelum ini..

Semoga kita sama-sama merasai manfaat dan maslahah..

***

Hari ini,  menjadi hari bersejarah yang mana menyaksikan seorang pengamal bahasa Melayu menegaskan akan kepentingan para pelajar berbahasa Melayu..Ia berlaku di hadapan mata saya. Penghayatan yang diperlihatkan begitu menyentuh jiwa.:)..

" Ekspresi kita yang sebenar hanya akan dapat digambarkan melalui penggunaan bahasa yang kita amalkan atau dikenali sebagai bahasa ibunda, selain itu, hanya mengundang tawa dan gelak.."

Apa pula berkaitan dengan mempengaruhi seseorang untuk kita jadikan dia memahami mesej yang ingin kita sampaikan..Pada saya, ia adalah situasi berbeza namun masih boleh di adaptasi..

Sahabat Maya sekalian, Jiwa saya semakin kemaruk dengan setiap ilmu baharu yang saya dapat hasil pembelajaran di dalam kuliah..Alhamdulillah..Saya ingin mengajak sahabat sekalian juga merasai perasaan jiwa ini..

Janganlah jemu ya..:)

1 comment:

Jamilah Mohd Norddin said...

Alhamdulillah,

menunggu novel saifulmujahidah tiba di pasaran..

=)

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...