twitterku

One Side Of Our World

One Side Of Our World

Monday, August 30, 2010

Bawalah dia ke Cinta Teratas

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya~

Sorotan Muhasabah Buat Diri dan Sahabiah... jauh dari sudut seorang ADAM..

" Wahai , Muslimah..

Diriku memerlukan bantuan darimu untuk menjaga hati ini..
diriku sudah berdoa pada ALLAh agar dipelihara diri ini..itu usaha diriku..namun, dikau masih membantu jantera syaitan untuk menjatuhkan diri ini..

Wahai Muslimah,

Jika diriku terlanjur menyayangimu, bukan bermakna diriku rela menggadaikan dakwah demi mendapatkanmu.

Jika diriku mahu menjadikan dirimu pendamping diriku, diri ini masih belum bersedia tika ini melamar dirimu ,sama sepertimu, pastinya belum sedia menjadi isteri kepada seorang lelaki demi tanggungjawab kepada keluargamu..

Wahai Muslimah,

Kini, tekadku..diriku ingin menyerahkan segalanya kepada ALLAH, dalam masa yang sama diriku akan merancang kehidupan akan datang agar lebih ideal buat diri dan bakal isteri..tidak semestinya dirimu..

Wahai Muslimah,

Demi ketidakpastian yang menjerat ini,
Aku serahkan dirimu dalam mencatur hidupmu sendiri, Lepaskanlah masalah dirimu ke tempat yang sepatutnya...dengan ini, dirimu membantu diriku untuk menjaga hati. dan membenarkan diriku terus tenang di samping tugasan dakwah yang berat ini.

Dan andai ada jodoh di antara kita..
Maka hanya Pada ALLAH kita bertawakal dan bersyukur.

Ya ALLAH,

Peliharalah hati-hati kami daripada terpesong selepas ini,
Mudahkanlah kehidupannya dan limpahkan kerahmatan-Mu,
Sekiranya dia adalah untukku, maka kuatkanlah hatiku untuk bersyukur kepada-Mu!

Dan sekiranya, dia bukan untukku..Bawalah dia ke Cinta Teratas-Mu dan..kuatkanlah hati ini untuk menerima kenyataan ini.
Sesungguhnya, apa yang ada di sisi-Mu itulah yang terbaik dan yang kami dambakan."

 ***

Apa yang saya boleh simpulkan..Muslimat yang dikasihi..

Setiap benda yang kita berikan atau katakan atau dedikasikan akan membekas di dalam hati seorang lelaki. Setiap perbuatan kita mungkin mengundang perasaan berharap seorang lelaki seolah kita memberinya peluang dan ruang untuk mendekati kita.

Dan lelaki yang tidak menjadikan agama sebagai tunjang hidupnya akan menganggap itulah isyarat yang paling ditunggu-tunggunya! manakala, lelaki yang mukmin, akan menganggap itulah titik kebinasaan yang akan bermula jika terus dilayan.

Apatah lagi jika muslimat dan muslimin ini adalah dalam kalangan aktivis dakwah..

Atau salah seorang mereka aktivis dakwah.

Syaitan semakin bersorak dengan adanya perasaan ini jika tiada usaha untuk membanterasnya.

Buat diri dan muslimat lain, berhubunglah dengan seseorang lelaki jika kita betul-betul ada keperluan.(tegur saya kalau saya melakukan sesuatu yang berlawanan dengan apa yang saya katakan). Saling menegur jika saya atau sahabat lain melakukan sesuatu yang tidak sepatutnya, seperti, bergurau berlebihan dalam perbualan, banyak melihat, banyak bercakap benda yang tidak perlu, terlebih mesej, mesej tengah-tengah malam, saling berbalas mesej dalam 'KITAB WAJAH"(facebook)..

Berwajah tenang itu satu tuntutan, cuma...suara jangan terlalu perlahan sehingga tahap menggoda..

Sahabiah sekalian, kalian adalah sahabat saya yang akan memastikan kelurusan saya dalam urusan ini. Dan, saya juga bertanggungjawab dalam menasihati kalian. ..

Sebelum saya terlupa, sahabiah sekalian, bila ada masalah, jangan luahkan semua masalah hidup kepada mana-mana muslimin yang hanya akan menghadirkan perasaan-perasaan dan masalah hati antara dua pihak. Melainkan dia adalah suami kalian yang sah. masih ada muslimat yang boleh mendengar rintihan kalian. Percayalah, jika kalian memerlukan seseorang untuk masalah kalian, panjangkanlah kepada saya jika benar-benar tiada seorang pun muslimat yang sudi mendengar masalah kalian.

Saya memohon ampun pada ALLAh dan kepada mana-mana pemilik hati yang merasa apa yang saya rasai selepas membaca pengisian ini. Jika pengisian kali ini berbentuk tegas dan kurang berhikmah..Teguran ini untuk diri dan untuk semua sahabiah yang ana cintai,kasihi dan sayangi kerana ALLAH..

Sungguh indah apabila menerima teguran membina dari setiap sahabiah yang mahu memberi pandangan dan pembetulan jika ana tersilap bicara..maka itu yang saya dambakan..Moga diperteguh hati ini..

No comments: