Tuesday, November 5, 2013

Perjalanan Masih Jauh Kawan!

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~

Assalamualaikum, Salam Maal Hijrah, Satu Muharam..

Cuti kan?

Khair..

Selepas memuhasabah diri, kita lebih nampak mana kelemahan dan kekuatan diri kita. Dah Muhasabah?^^

Sekadar berkongsi, saya dapati saya perlukan insan lain dalam hidup saya. Bukan tidak boleh berdikari, tapi bagi saya, setiap insan yang hadir disekeliling saya ada yang dia akan topup walau secebis kelemahan saya. Maka, bagi saya mereka semua adalah sign yang ALLAH beri bahawa ALLAH ada dengan saya sepanjang masa!Subhanallah..

Di masa saya butuh motivasi, beberapa orang hadir, walau bukan title sebagai kawan baik, tapi mereka menganggap diri mereka sahabat seperjuangan! Kata2 mereka selalu buat saya rasa betapa saya perlu bertindak daripada terus meratapi nasib diri dek terkena jentikan ujian ALLAH..

Di Saat saya rasa ilmu saya kekurangan , mereka hadir menutupi kelemahan itu. Sungguh ia menyebabkan saya perlu bersungguh-sungguh untuk menambah ilmu yang akan diguna sepanjang menggelar diri daie.

Di waktu saya rasa jenaka itu perlu untuk hiburkan jiwa yang sedih, muncullah gelagat2 mereka yang spontan tapi betul2 sedarkan saya bahawa ALLAh lah yang utus mereka.

Oleh kerana itulah, Bila mereka ada buat salah dengan saya...yang pada saya mereka tidak sengaja, atau terpaksa, saya bisa senyum dan ketawa. Kerana mereka tetap manusia yang tidak maksum. Di saat mereka tergores hati saya, saya rela memaafkan mereka kerana saya juga pernah buat salah dengan mereka..Di waktu saya rasa keseorangan saya baru sedar saya yang menjauhkan jarak kami..

Tapi, kawan@sahabat..inilah ujian kan? Ujian Ukhuwah kata sep2 haraki.

Sejauh perjalanan ini, moga kita terus bertaut hati sebagai sahabat paling setia, yang memahami ukhuwah bukan pada pertemuan, tapi pada doa sahabat yang tidak diketahuinya..

=')

Semoga insan2 yang ikhlas bersahabat dengan insan dhaif ini terus dirahmatiNya dan diberkatiNya, selagi perjalanan ini belum tiba di syurga. Kerana Syurga itu dar Rahmah..

kita nak jumpa di Syurga Firdaus,kan? ;')




1 comment:

azs_miina said...

Sejauh perjalanan ini, moga kita terus bertaut hati sebagai sahabat paling setia, yang memahami ukhuwah bukan pada pertemuan, tapi pada doa sahabat yang tidak diketahuinya.


Sahabat ku sayang :) Jim, semoga sihat selalu. Sedetik bersama ukhwah selamanya. Yakin itu. Ukhwah bukan pada manisnya pertemuan, tetapi pada setiap kiriman doa buatnya, agar sentiasa thabat dijalanNYA.

UHIBBUKI FILLAH. <3

Tulusly, Ain.zai.mim.nun.alif= عزمنا :)

Percutian 5 Hari 4 Malam ( Day 1)

~Aku Insan Hina Dina...mengharap Kasih sayang-Nya & Redha -Nya ~ Bismillahirrahmanirrahiim.. Alhamdulillah, nikmat masa yang ada say...